Taktiksnack på ICA

"Anna till kassa tre!".
På era platser!
Kön börjar röra sig oroligt.
Färdiga!
”Det går bra här också!”
GÅ!


Pang!
Där gick startskottet. Tar sats ända ifrån tårna och kramar om varorna som om det vore de bästa fynden som någonsin gjorts. En medelålders man med alltför mycket skägg tar på sig rollen som hare i täten och ska hålla uppe farten men avviker från de resterande redan vid tidningsstället (undrar om det var Slitz som lockade?) Tempot dras inte ner för det! En äldre dam med en enorm kundvagn tar täten och där finner jag luckan. Kämpar mig förbi några bortskämda snorungar med varor som innehåller alltför mycket socker (suck, dagens ungdomar…) och ser äntligen mållinjen. Det är nu eller aldrig, ska jag hinna? Höjer farten och välter nästan stället fyllt av godis som ska locka folk till impulsköp (idiotiskt om du frågar mig) och där är jag i mål! Placerar varorna snabbt men bestämt på rullbandet och ser mig omkring med ett djävulskt men nöjt leende. Jag vann, igen! Vem sa att man inte kunde ha tävling i ICA-kön?          


Vi gör det alla, vare sig det är omedvetet eller inte. Det är en impulssignal som skulle få vilken gamling som helst att gå igång som aldrig förr. Vem vill stå i kö och vem har ens tid med det i dagens stressiga samhälle?


Hör och häpna! Det existerar till och med taktik i dessa tävlingar. Föreställ dig att du är ute och handlar med ditt sällskap. Allt är fixat! God mat, dricka och massor av onyttigheter (hur var det nu med dagens ungdomar?) Du har till och med lyckats roffa åt dig en Veckorevyn mot din partners vilja tack vare dina bedjande hundögon (nämnde jag hur farliga impulsköp är?). Men vad händer nu? ”Åh nej, kolla köerna! Nu kommer vi aldrig hinna hem till Paradise hotel”. Besvikelsen är enorm. Dags för taktiksnack. Ni skiljs åt och ställer er i varsin kö och låtsas som att ni aldrig sett varandra tidigare. Snart är en av er framme vid rullbandet och ska lägga på varorna. Swisch! Plötsligt är ni som magneter igen och alla era gemensamma varor placeras på rullbandet. Resten av kön känner sig grundlurad. Jag säger bara: Skyll er själva när ni inte har taktiksnack! Trodde ni att det bara fungerade inom idrotten, glöm det. Är det någonstans taktik ska användas är det i ICA-kön.      

Av: Marianne Ahlborg


Kommentarer
Postat av: bRoR

Haha bästa hittils!!!!

2010-01-21 @ 20:46:39
Postat av: Claudia;D

aa:D

Va bra du skriver i alla inläggen;)

2010-01-21 @ 21:01:28
URL: http://cajso.blogg.se/
Postat av: hanni

Så sjukt bra, jag skrattar som en fisk åt detta, känner igen mig så sjukt mycket :D

2010-01-21 @ 22:07:53
Postat av: bacon

HAHAHAHA jag älskar och läsa det du skriver! hoppas du får jobb i nån stor tidning snart!

2010-01-23 @ 16:15:48
Postat av: Veronika

Sorgligt men sant... Fast du fick fram de på ett roligt sätt må jag säga :)

2010-01-23 @ 16:54:05
URL: http://jagerving.blogg.se/
Postat av: Linaa vilken pina

haha helt jävla underbar blogg!! me like!

du är otroligt duktig på att skriva forts så!

2010-01-31 @ 18:11:33
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

Tyvärr lever vi i ett allt för stressat liv..Det märker man ofta när man är och handlar eller är på bussen eller när man är ute och promenerar..

2010-02-11 @ 08:33:51
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0